/Files/images/Рішення стратегія.jpg

Додаток до рішення XLSX сесії VIIIскликання

Старовірівської сільської ради

від 26.10.2023 № 3717

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ

ЛИТОВЧАНСЬКОЇ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ СТАРОВІРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ КРАСНОГРАДСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

на 2024 – 2028 роки

СХВАЛЕНО

Рішення педагогічної ради
від 25 серпня 2023 р
протокол № 01

с. Литовки

І. Вступ

Стратегія визначає основні шляхи розвитку закладу освіти. Вона
скеровує педагогічних працівників до реалізації ціннісних пріоритетів
особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення безпечного
середовища. Стратегія розвитку школи спрямована в площину цінностей
особистісного розвитку, варіативності й відкритості освітньої системи
закладу, зумовлює модернізацію чинників, які впливають на якість освітнього
процесу, зміст освіти, форм і методів навчання й виховання, систему
контролю й оцінювання, управлінських рішень, взаємовідповідальності всіх
учасників освітнього процесу. Стратегія є комплексом методичних,
матеріально-технічних та управлінських розділів із визначенням шляхів їх
реалізації. У ній максимально враховані потреби учнівського, педагогічного та
батьківського колективів школи.

Аналіз роботи ЗЗСО

1.1. Загальне

Заклад загальної середньої освіти заснований в 1981 році, про що свідчить довідка, видана виконавчим комітетом Станичненської сільської ради від 26.11.2013, №1182. Будівлі, в яких розташована школа, збудовані в 60-рр ХХст.

Молодша група дошкільників перебуває в окремій будівлі. Старша група дошкільного підрозділу та школярі перебувають у приміщенні школи.

В школі відсутній спортивний зал, через що заняття з фізичної культури проводяться в пристосованих приміщеннях.

1.2. Контингент учнів та вихованців

Станом на 01 вересня 2023 року до закладу освіти зараховано 10 учнів 1-4 класів, 15 вихованців старшої групи та 18 вихованців молодшої групи.

1.3. Мова навчання

Відповідно до Статуту освітнього закладу мовою освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти є державна мова.

1.4. Педагогічний склад

У закладі працює 6 педагогічних працівники, з них: 2 – учителі, 4 – вихователі.

Вищу освіту мають 4 педагоги. Два учителі мають «Вищу категорію».

Педагогічний колектив – це творчі люди, які весь час підвищують свій професійний рівень, беруть участь у різних конкурсах як із своїми вихованцями так і самостійно.

1.5. Матеріально-технічна база

Заклад освіти має:

- 2 споруди, 3 класні кімнати, 2 навчальні кімнати, 2 спальні, 2 ігрові, 2 внутрішніх туалети, кухню, спортзал в приміщенні молодшої групи;

- 8 персональних комп’ютерів, з них 6 до 5 років експлуатації;

- Інтерактивна дошка – 1;

- Телевізори – 2 шт;

- Медіапроектор – 1 шт;

- Заклад підключено до високошвидкісного Інтернету;

- Забезпечено проточною водою, водогрійними бойлерами.

Постійно ведеться робота по зміцненню матеріально-технічної бази
закладу освіти.

Віддана праця, наполегливий труд та любов до своєї школи всіх працівників дають свої результати. Так як освітній заклад залишився єдиним об’єктом, який надає роботу для жителів і оберігає село від остаточного вимирання, працівники усвідомлюють свою причетність до існування освітнього закладу. Кожен на своєму робочому місці сумлінно виконує свої обов’язки.

Поряд з цим є ряд невирішених проблем, а саме:
1. Недостатня кількість демонстраційного обладнання, наочності.
2. Недостатній рівень володіння сучасними комп’ютерними технологіями
окремими педагогічними працівниками.
3. Слабкі читацькі інтереси учнів.
4. Недостатній рівень сформованості у школярів потреб і навичок
самоосвітньої роботи, здатності до навчання упродовж життя.
5. Нерозуміння освітніх і виховних цілей батьками учнів.
6. Недостатня відповідальність батьків за навчання та виховання дітей.

ІІ. Стратегія розвитку Литовчанської початкової школи на 2024-2028 роки

Пріоритетним напрямком сучасної освітньої системи України, що
підтверджено сучасними державними законами та нормативними
документами, є доступ до якісної освіти, до найкращих світових здобутків у
освітній галузі. Базовий компонент дошкільної освіти, Концепція Нової української школи, Державний стандарт початкової освіти орієнтує педагогів на перехід від декларування переваг особистісної моделі до її практичного впровадження. Визначено вимоги до навчальних досягнень учнів, які відповідають змісту і структурі предметних компетентностей (учень знає, розуміє, застосовує, аналізує, виявляє ставлення, оцінює, тощо).
Діяльність закладу освіти ґрунтується на засадах особистісно-орієнтованого,
компетентнісного та діяльнісного підходів. Відповідно до Концепції Нової української школи заклад освіти працюватиме на засадах «педагогіки
партнерства».


2.1. Розділи

До стратегії розвитку Литовчанської початкової школи входять наступні розділи:

- реалізація сучасної державної політики в галузі освіти на основі державно-громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку та потреб учасників освітнього процесу; нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти;

- створення належних умов для розвитку доступності та якісної системи освіти у закладі; умов рівного доступу до освіти; гуманних відносин в освітньому закладі; сприятливих умов для підтримки та розвитку обдарованих учнів; належних умов для соціально-психологічного захисту учасників освітнього процесу; необхідної матеріально-технічної бази та фінансового забезпечення;

- забезпечення функціонування закладу освіти в режимі постійного розвитку; зростання якості освітніх послуг; запровадження компетентнісно- орієнтованого підходу в освіті; запровадження новітніх інформаційно-комунікативних технологій в освітній процес; упровадження моніторингу якості здобувачів освіти підвищення якості освітніх послуг.

2.2. Діяльність керівника закладу освіти по втіленню даної стратегії розвитку

Мета – забезпечити позитивну динаміку розвитку закладу, як відкритої системи, конкурентоздатної й орієнтованої на підготовку громадянина - патріота, здатного до участі в розв’язанні сьогоденних і перспективних завдань держави, готового до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності.

Місія освітнього закладу полягає у:

· забезпеченні якісної освіти як найважливішої умови успішної соціалізації дитини в сучасному суспільстві;

· вихованні любові до Батьківщини, духовності, моральності;

· створенні умов, сприятливих для доброзичливого ставлення до однолітків, учителів, закладу освіти, держави;

· підтриманні сприятливої ​​атмосфери співробітництва серед працівників школи, батьків та громадськості;

· уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя;

· застосуванні інформаційно-комунікативних технологій.

Головне завдання – створення розвивального середовища, у якому б реалізувалися всі потенційні можливості конкурентно спроможних випускників.

Все це можна здійснити лише за умов упровадження інноваційних педагогічних технологій, самовдосконалення й кваліфікаційного зростання педагогів, створення безперервного процесу формування творчої, обдарованої особистості та плідної колективної праці всіх учасників освітнього процесу.

2.3. Принципи діяльності педагогічного колективу

Принцип особистісної орієнтації освіти

Визнання особистостей учасників педагогічної взаємодії як найвищої цінності. Забезпечення організації освітнього процесу відповідно до індивідуальних інтересів, здібностей та потреб кожного учня, виявлення талантів кожної дитини школи, створення найсприятливіших умов для всебічного та гармонійного розвитку учня школи.

Діяльнісний принцип

Сутність людської особистості розкривається тільки у цілеспрямованій усвідомленій діяльності.

Принцип збереження здоров’я всіх учасників освітнього процесу

Для досягнення мети із збереження здоров’я застосовуються такі групи засобів:
- рухової спрямованості (фізичні вправи, фізкультхвилинки, динамічні
перерви, лікувальна фізкультура, рухливі ігри та ін.);
- оздоровчі сили природи (сонячні та повітряні ванни, водні процедури,
фітотерапія та ін.);
- гігієнічні (виконання санітарно-гігієнічних вимог; особиста та загальна
гігієна, дотримання режиму дня та режиму рухової активності, режиму
харчування та сну та ін.).

Принцип демократизації

Створення освітнього закладу, адаптованого і комфортного для дітей, батьків, педагогів, який забезпечує можливість самореалізації кожного учня. Ставлення до дітей як до майбутніх повноправних громадян України, визнання прав дітей на всебічний розвиток та реалізацію власних здібностей.

Принцип стандартизації

Зміст навчального процесу та рівень навчальних досягнень учнів відповідає національним нормам і стандартам освіти.

Принцип інтеграції

Оптимізація процесу реального розвитку кожного здобувача освіти забезпечується через інтеграцію його урочної та позаурочної діяльності.

Принцип відповідності

Корекційно-розвивальна відповідність освітнього процесу спрямована на задоволення потреб розвитку здобувачів освіти відповідно до їхніх нахилів та здібностей.

Принцип модернізації

Створення єдиної системи збору, обробки та зберігання інформації, залучення ресурсів і можливостей глобальної мережі Інтернет; модернізація структур управління, функцій і методів управлінської діяльності.

Принцип гуманізації освіти

Навчальний процес будується з акцентом на формування духовності на основі загальнолюдських цінностей, світової педагогічної культури, з організацією на інтереси, потреби та розвиток особистості дітей.

Принцип індивідуалізації та диференціації

Зміст і технології освітнього процесу орієнтовані на забезпечення всебічного розвитку особистості дітей, розвитку індивідуальності з урахуванням їхніх можливостей.

Принцип безперервності

Забезпечення постійного самовдосконалення особистості.

2.4. Пріоритетирозвитку закладу освіти

· підвищення якості освітніх послуг;

- Створення класів-комплектів у початковій школі з учнів, які навчаються за індивідуальною формою навчання через відсутність сформованих класів (менше 5 учнів одного віку)

- Сприяти створенню сучасного освітнього середовища в закладі освіти шляхом забезпечення доступом до широкосмугового Інтернету (не менше 100 мб/с); поповнення та оновлення комп’ютерного парку (у співвідношенні не більше 5 учнів на 1 ПК) тощо;

- Забезпечити виконання рекомендацій Управління державної служби якості освіти наданих за підсумками проведених інституційних аудитів;

- Підвищувати якість освітніх послуг шляхом постійного вдосконалення освітнього середовища школи завдяки розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти та регулярного самооцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів.

· запровадження у закладі інноваційних підходів, форм, методів і засобів навчання;

· забезпечення ефективної взаємодії та співпраці всіх учасників освітнього процесу шляхом прийняття підходу партнертва замість традиційно авторитарного;

· гуманізація міжособистісних стосунків між педагогами, дітьми та батьками;

· формування іміджу освітнього закладу.

2.5. Стратегічні завдання

– забезпечення якості освіти, яка відповідає сучасним освітнім стандартам через самооцінювання забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в школі (щороку);

– розвиток інформатизації освіти в закладі та розширення єдиного інформаційного простору

· Створення єдиного інформаційно-освітнього простору, який включає сукупність технічних, програмних, телекомунікаційних і методичних засобів, що дозволяють застосовувати в освітньому процесі нові інформаційні технології і здійснювати збір, зберігання і обробку даних системи освіти (до 2028р);

· Розвиток ІКТ компетенцій адміністрації, учителів і учнів (постійно);

· Здійснення підтримки освітнього процесу і автоматизації управлінської діяльності (постійно);

- Забезпечення підвищення якості освіти через інструменти, процедури та заходи забезпечення і підвищення якості освіти, зокрема:

ліцензування освітньої діяльності;

зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання;

інституційний аудит;

моніторинг якості освіти;

атестацію педагогічних працівників;

сертифікацію педагогічних працівників;

інші інструменти, процедури і заходи, що визначаються спеціальними законами.

– формування в здобувачів освіти громадянської свідомості, відповідальності та активності, громадського обов’язку та громадської гідності (постійно);

– гуманізація міжособистісних стосунків, попередження конфліктних ситуацій та оптимізація взаємин між основними суб’єктами освітнього процесу педагогами, дітьми та батьками, в основі яких – толерантність, розуміння, співучасть, відкритість, добровільність, здатність до взаємодії; постійне, різнобічне і глибоке вивчення сім’ї; системна організація навчання батьків, підвищення рівня їхніх психолого-педагогічних знань і компетентності (постійно);

Основне завдання педагогіки партнерства полягає в ефективній взаємодії школи та батьків, що забезпечує підвищення якості здійснюваного в ній освітнього процесу. Ефективне партнерство можливе за умови сформованості в батьків готовності до взаємодії зі школою на паритетних засадах, з опорою на розуміння того, яку діяльність краще виконує школа, а яку сім’я.

– модернізація ресурсного (матеріально-технічного, кадрового, методичного) забезпечення освітнього процесу та формування сучасної шкільної інфраструктури (постійно).

На здійснення завдань плану перспективного розвитку освітнього закладу основними джерелами фінансування є кошти місцевого бюджету, спонсорські та позабюджетні кошти.

2.6. Очікувані результати після реалізації Стратегії розвитку

Для адміністрації:

• активізація діяльності всіх структур закладу;

• підвищення ефективності управління;

• збереження іміджу закладу;

• використання механізмів і прийомів стимулювання діяльності педагогів;

Для педагогів:

• покращення матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;

• використання вчителями інноваційних та вироблення власних технологій;

• підвищення рівня професійної компетентності педагогів;

• створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності.

Для здобувачів освіти:

• підвищення рівня навчальних досягнень;

• формування інформаційних, інтелектуальних та комунікативних компетенцій;

• створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності;

• формування правової та громадської свідомості;

• підвищення показників фізичного та психологічного здоров’я.

Для батьків:

• створення умов для задоволення потреб батьків щодо отримання якісної освіти дітьми;

• встановлення та зміцнення дружніх відносин між родинами учасниками освітнього процесу;

• створення умов для: задоволення інтересів і розвитку різноманітних здібностей школярів;

• збереження та зміцнення здоров'я дітей;

Для представників громадськості:

• підвищення уваги та інтересу до проблем навчання і виховання у школі;

• участь у вирішенні проблем навчання та виховання;

• створення позитивного іміджу школи в соціумі населеного пункту.

Кiлькiсть переглядiв: 374